Rozumové a poznávací činnosti: - Určování názvů ovoce a zeleniny; rozvoj smyslů- zrak, chuť, čich, hmat - Poznávání ovocných stromů podle koruny - Sledování různě dlouhých cest, na jejichž konci děti najdou a pojmenují různé druhy ovoce a zeleniny |
Komunikační a jazykové činnosti: - Básně a říkadla: "Foukej, foukej..."; "Malíř"; - Hádanky o ovoci a zelenině - Rozvoj slovní zásoby a tvoření vět -"Co vidělo jablíčko" - Dramatizace pohádky "O veliké řepě" - Logopedická prevence - pohyby jazyka /"Pohádka o jazýčku"/; špulení, úsměv; čertík |
Matematické a logické činnosti - poznávací schopnosti a funkce, představivost, fantazie, myšlenkové operace: - Počítání ovoce a zeleniny - číselná řada 1-10 - Porovnávání, třídění a orientace v prostoru - PL: "Kam se zakutálelo jablíčko?"; PL:"Ovoce na polici" - Grafomotorická cvičení - procvičení pohybu zápěstí -"Jablíčko"; PL: " Plot v sadě"- svislé čáry krátké Úkol pro děti: Donést pár kusů ovoce ___________________________________________________________________________________________________________________
INTEGROVANÝ BLOK: PODZIM NA ZAHRÁDCE A V PŘÍRODĚ
| TÉMA: STROMY A KEŘE NA PODZIM
| DATUM: 15. 10. - 2. 11. 2018 | MIMOŘÁDNÉ VSTUPY: 29. 10. - 30. 10. - podzimní prázdnin /omezený provoz/ 31. 10. - Cirkus Adonis v MŠ/dopoledne/ 31. 10. - Halloween a Dýňová soutěž /od 17hod/ 2. 11. - Focení vánočních portrétů/dopoledne v MŠ/ | Rozumové a poznávací činnosti: - Poznávání listnatých a jehličnatých stromů; keřů a jejich plodů /didaktické obrázky; časopis Pastelka 10/2015 a přírodniny/ -Listnatý strom - změny v průběhu roku /PL: "Život stromu"/ - Poznávání a rozlišování hub /jedlé, nejedlé, jedovaté/ - obrázky, encyklopedie | Pohybové a hudební činnosti: -PH: "Na houbaře"- chůze ve vázaném tvaru, postřeh, orientace v prostoru -PH: "Kapičky" - běh, reakce na signál -"Cesta lesem" - překážková dráha /lezení, plazení, poskoky na jedné noze, skok do stoje rozkročného, běh/ - písnička - "Hádaly se houby" - rytmická deklamace doprovázená tzv. hrou na tělo - písnička - "Kap, kap, kap" - rytmická hra; pozorování melodických postupů; intonace | Komunikační a jazykové činnosti: -básničky s pohybovým vyjádřením - "Dešťové kapičky"; "Kaštánek"; -poznávání a užívání slov stejně znějících, ale různého významu /DH: "Hledej slova"-např. list, koruna/
- poslech příběhu "Kaštanová pohádka"/Alenčina čítanka str. 103/- cvičení soustředěnosti, čtení s porozuměním -Logopedická prevence- "Hláska nás probudí"- určování hlásky na začátku slova; motorika mluvidel /špulení a klapání rtů, foukání, nafukování tváří.../
| Výtvarné a pracovní činnosti: "Strom"- hra s barvou, zapouštění barev; lepení -"Šípky" - kresba tuší - Frotáž a otiskování listů - "Skřítek Podzimníček"- zpracování listů, šípků, jeřabin, kaštanů, klacíků /práce s přírodním materiálem/ - "Dýně"- stříhání /upevňování správného úchopu nůžek/; lepení
| Matematické a logické činnosti - poznávací schopnosti a funkce, představivost, fantazie, myšlenkové operace: - procvičení sčítání a pojmy: nejvíc, nejméně a stejně - PL: " Listy" / Pastelka 10/2015/ -orientace v prostoru, postřeh -"Strom u nás v parku" - skládání obrázku z jednotlivých částí -procvičování barev - "Honička za barevnými listy" - grafomotorická cvičení - "Klobouk houby" - cvičení horního oblouku; správné držení tužky "Jakpadá list" - procvičení plynulé vedení čáry; orientaci v ploše stránky; | Úkoly pro děti: - přinést vyřezanou a dekorovanou dýni na Dýňovou soutěž
|
|